Destek Merkezi

Sıkça sorulan sorulara buradan kolayca ulaşabilirsiniz.

GARANTİ SÜREÇLERİ

Ürünümü alırken full garanti yaptırdım ama buna rağmen servis beni arayarak ürünümün tamiri için ücret talep ediyor. Ne yapmalıyım?

Ürününüzü alırken aldığınız yer tarafından yapılan "ekstra garanti, full garanti, her şey dahil" gibi kampanyalar almış olduğunuz yerin size sağladığı ek bir hizmet olup, Raks firmasını veya yetkili servisimizi bağlayıcı bir durumu bulunmamaktadır. Şikayetinizi ürününüzü satın aldığınız yere bildirebilir ve size çözüm sağlamalarını talep edebilirsiniz.

Ürününüz, kullanma kılavuzunda belirtilen kurallara uygun olarak kullanılmaktadır. Buna uyulmaması, garanti kapsamı dışındadır. Bunun yanında aksesuar olarak değerlendirilen ve düzenli aralıklarla değiştirilmesi gereken parçalarda zamanla beklenen aşınmalar sonucu, üretimsel bir hata bulunmaması durumundaki değişim işlemleri ücretli olarak yapılmaktadır. Yetkili Servisimizden detaylı bilgi alabilir, bu konudaki soru işaretleriniz için tarafımıza her zaman ulaşabilirsiniz.

6502 sayılı tüketici kanunu gereği belgelerin ibraz edilmesi gerekmektedir. Daha önce servis hizmeti almış ya da 3+1 ek garanti kaydı yaptırdıysanız ve doğru belgeler yüklendi ise, bu belgeleri saklıyoruz. Bunun dışında ürün üzerindeki üretim tarihi de, size hizmet verilebilmesi için kullanılabilir.

Yetkili servislerimizlerden ürünün kullanım ömrü boyunca ücretli hizmet alabilirsiniz.

Garanti süresi boyunca garanti hizmetinden faydalanmak için üzerinde satış tarihi ve bayi kaşesi onaylı garanti belgesi veya fatura ibrazı gerekmektedir.

Ürün kutusunun içinden garanti belgesi çıkmaktadır. Eğer bu konuda bir problem yaşarsanız öncelikle satın almış olduğunuz satıcı firma ile temasa geçebilirsiniz.

Faturanızı yetkili servise ibraz etmeniz halinde hizmetiniz garanti içi ise garantiden faydalanabilirsiniz

Satıcı/Bayi tarafından kaşelenip imzalanmayan garanti belgeleri geçersizdir. Faturanız ileberaber ibraz etmelisiniz.

Garanti süresi malın teslim tarihinden başlar ve garanti belgesi üzerinde yer alan süre kadardır.

Malın tamir süresi, azami tamir süresini olan 20 iş günüdür .

Ücretli değişen ürüne ait yedek parça için 6 ay garanti verilir. (Malın kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasında kaynaklanan arızalar,kırıklar,çatlaklar garanti kapsamı dışındadır)

Raks Elektrikli Ev Aletleri San. Tic. A. Ş. tarafından verilen bu garanti, ürünün kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından doğacak arızaları kapsamadığı gibi, aşağıda belirtilen durumlardan kaynaklanan arızaları da kapsamamaktadır:
Ürünün ticari veya profesyonel amaçlı kullanılması
Üründe kullanılan aksesuar / sarf malzeme arıza veya hasarları
Kullanıma bağlı olarak eskiyen, yıpranan, kireçlenen, kirlenme nedeniyle işlevini yitiren parçalar ve bu parçaların işlevlerini yitirmesi nedeniyle oluşan arıza veya hasarlar
Düşen ya da yükselen voltaj ile hatalı elektrik tesisatı kullanılması nedeniyle meydana gelebilecek arıza veya hasarlar
Teslim alındıktan sonra dış etkenlerle üründe meydana gelebilecek hasarlar (vurma, çarpma, düşme vb.)
Raks Elektrikli Ev Aletleri San. Tic. A. Ş. yetkili servisi dışında onarım veya tadilat yapılmış ürünlerde
Arızaların giderilmesi ücret karşılığı yapılır..

1. Garanti süresi malın teslim tarihinden başlar ve garanti belgesi üzerinde yer alan süre kadardır.
2. Garanti süresi boyunca garanti hizmetinden faydalanmak için kullanım klavuzunda yer alan üzerinde satış tarihi ve bayi kaşesi onaylı garanti belgesi veya fatura ibrazı gerekmektedir.
3. Malın bütün parçaları dahil olmak üzere tamamı Firmamızın garanti kapsamındadır.
4. Malın garanti süresi içerisinde arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Malın tamir süresi en fazla 20 iş günüdür. Bu süre, mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentası, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı-üreticisinden birisine bildirim tarihinden itibaren başlar. Malın arızasının 10 gün içerisinde giderilememesi halinde imalatçı-üretici veya ithalatçı malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.
5. Malın garanti süresi içerisinde gerek malzeme ve işçilik, gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde, işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamiri yapılacaktır.
6. Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına rağmen malın; - Tüketiciye teslim edildiği tarihten itibaren, belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde dört kez, belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan fazla olması unsurlarının yanı sıra, bu arızaların maldan yararlanamamayı sürekli kılması, - Tamiri için gereken azami süresinin aşılması, - Satın alma tarihi 30 günü geçmemiş olan cihazın arızalı olması - Firmanın servis istasyonunun, servis istasyonunun mevcut olmaması halinde sırayla satıcısı, bayii, acentesi temsilciliği ithalatçısı veya imalatçı-üreticisinden birisinin düzenleyeceği raporla arızanın tamirini mümkün bulunmadığının belirlenmesi, durumlarında tüketici malın ücretsiz değiştirilmesini, bedel iadesi veya ayıp oranda bedel indirimi talep edebilir.
7. Malın kullanma kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanılmasından kaynaklanan arızalar garanti kapsamı dışındadır.
8. Garanti Belgesi ile ilgili olarak çıkabilecek sorunlar için Gümrük ve Ticaret Bakanlığı Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü’ne başvurabilir.